Wednesday, May 22, 2019

Im Turned Off



Aku dan kerja-kerja online yang tidak berpisah . Kadang pengalaman lampau buat kita terlebih berjaga-jaga , tapi tak lah sampai aku rasa gerun untuk berbisnes lagi . Overthinking . Kadang aku rasa aku nih macam seorang manusia yang handicapped , atas kerusi roda , dengan hobi berceritanya ...

But first , aku bukan handicapped boy , of course , alhamdulillah . Terlalu banyak barriers dalam otak aku yang tak terpecahkan satu persatu . Secondly , aku bukan boy dah . 26 dah boleh ada anak satu pasukan bola dah (kalau kerja fulltime buat anak la) . Comparing ourselves to others could worsen depression . Doc cakap , lifetime kita semua berbeza , jangan sesekali bandingkan pencapaian kita dengan orang lain .Orang lain capai Degree di usia lebih muda dan sebagainya, kita mungkin di usia lain. Okaylah. Dia pesan lagi , stop stalking on others instagram etc -.- like what ? Do I really like an online stalker to you ? like really.

Kadang kita tak mencari pun , kadang memang news camtu naik sendiri ..tapi alhamdulillah lah sejak aku delete fb account , aku rasa okay sikit . yeah , depression buat aku hilang diri dan makin jauh dari orang-orang yang aku peduli . Tak semua orang boleh sayang orang yang tak dapat sayangkan diri dia sendiri , isnt it ? ada komplikasi ,but if only you try harder than you used to ,baby ? but you give up on me eventually..okay tutup cerita sedih.

Hate to admit , my previous blog makin lama makin mengejar blog traffic..hakhak..biasalah. bila blog dikomersialkan , jadi malu lak nak kongsi cerita peribadi . Bila follower ciput kenal aku sebagai seorang yang easy going (tak ,im socially selective) , aku rasa macam terpaksa tutup sisi yang membawa makna selain easy going .

Accepting for who you are , than the right circle will stay . Once we accept ourselves , our flaws , there's no one can use them againts us .

I'm turned off


No comments:

Post a Comment